ANNONS

E-handlarna i nytt samarbete - fick en superstart: "Väldigt spännande"

Bahar Saeeda, Group Category Manager på Meds

"Vi är väldigt glada över den starka starten".

ANNONS

E-handlarna Meds och Proteinbolaget har funnit varandra. Eller rättare sagt: Meds har bestämt sig för att göra plats för Proteinbolagets egna varumärke, Gaam, på lagerhyllorna.

Därmed blir man det enda nätapoteket som kan stoltsera med att ha dem i sortimentet. Startskottet för samarbetet gick av stapeln den 8 maj och totalt rör det sig om 164 olika Gaam-produkter, som finns till försäljning hos Meds.

Det rör sig om allt mellan proteinpulver till kreatin, energydrycker och proteinbars och det var uppenbarligen efterfrågat bland konsumenterna. Lanseringsveckan ska nämligen ha blivit något av en succé, där flera av produkterna sålde slut.

Vi är väldigt glada över den starka starten på vårt samarbete med Gaam. Träning och hälsa är en kategori som varit utmanande att expandera då de varumärken som är mest attraktiva för vår målgrupp är andra bolags EMV-produkter. Därför är det väldigt spännande att vi får möjligheten att spetsa vårt sortiment med Proteinbolagets egna produkter, då Gaam är en ledande aktör på marknaden, säger Bahar Saeeda, Group Category Manager på Meds, i ett uttalande.

För Proteinbolaget är det förstås också en fjäder i hatten att deras produkter lockar ett av de snabbväxande nätapoteken. Något som säkerligen kommer att ligga till grund för ännu mer tillväxt för företaget, som under 2021 gick från 122 till 192 miljoner kronor i omsättning.

Vårt mål med Gaam är att göra hälsosamma livsstilar mer tillgängligt för alla, och det känns därför extra roligt att tillsammans med Meds Apotek fortsätta att jobba mot vår vision, säger Mårten Åkeson, vd och grundare av Gaam.

Nils Lund
nils@ehandel.se