E-handelsmarknadsplatsen med fokus på medlemsintäkter, Buyersclub.se, meddelar idag sina siffror från årets första kvartal. Och siffrorna pekar åt rätt håll.
Buyersclub omsatte under kvartalet 11,7 miljoner kronor, en ökning med 14 procent jämfört med samma period i fjol. Medlemsintäkterna, som bolaget uppenbarligen fokuserar på, ska under samma period ökat med 41 procent till 4,2 miljoner kronor.
Vi fortsätter optimera vår e-handelsplattform och har kunnat släppa ett flertal efterlängtade uppdateringar för att ytterligare förbättra både kundupplevelsen och nyckeltal, säger företagets vd Emil Henriksson.
Rörelseresultatet (EBIT) är fortsatt negativt och landar på -1,5 miljoner kronor, vilket dock är en förbättring från fjolårets -2,1 miljoner.
Den största lanseringen under perioden är en egenutvecklad modul som dynamiskt optimerar fraktalternativ och prissättning baserat på varukorgens sammansättning och hur våra leverantörsavtal är strukturerade. Vi har sedan lanseringen under slutet av kvartalet minskat fraktkostnaderna med cirka 10 procent, samtidigt som fler kunder kan njuta av hemleveranser och en förbättrad köpupplevelse.
Efter kvartalet har man även plockat in lite extra pengar.
Efter rapportperiodens slut har vi agerat för att stärka kassan med 3 miljoner kronor genom lån från Almi och aktieägare, säger Emil Henriksson.