I mitten på mars intervjuade vi Junipers grundare och vd, Mathilda Wibom Westerberg, som då berättade att bolagets försäljning passerat 10 miljoner kronor för första gången.
Nu har årsredovisningen inkommit och mycket riktigt. Junipers omsättning ökade från 6,8 till 10,1 miljoner kronor.
Bolaget har etablerat sig som en efterfrågad leverantör i branschen och med en högre efterfrågan på sina produkter efter framgångsrik marknadsföring, har det resulterat i en hög omsättningsökning mot tidigare år, skriver de i rapporten.
Samtidigt lyckades man också minska förlusten från 756 000 till 643 000 kronor. Att det inte blev svarta siffror beskrivs delvis av högre råvarupriser, samtidigt som man själva höll igen lite med höjningarna.
Vi höjde inte i relation till prisökningen på råvarorna, så därför blev våra marginaler lite pressade, sa Mathilda Wibom Westerberg när vi pratade med henne senast.
På kostnadssidan ser vi att framför allt att handelsvaror som utgift ökat från 2,9 till 4,8 miljoner kronor. En väntad utveckling sett till både försäljningsökningen och inflation som medför högre priser i hela försörjningskedjan.