Lagerhaus e-handel har vuxit stadigt sedan starten 2011. Steget från bloggshoppar till en egen webbshop var ett lyckat drag och man har haft en starkt tillväxt varje år. Något som innebar att man under 2013 tvingades flytta till nya och större lagerlokaler.
Samma år kunde Lagerhaus e-handel även visa upp en omsättningsökning på 59 procent, och inte oväntat innebar det att nätet var den försäljningskanal som ökade mest under året. Och så har det fortsatt även under 2014.
Företagets största skyltfönster
Hittills i år har Lagerhaus e-handel skickat ut cirka 60 procent fler paket jämfört med 2013. Med ständigt uppåtgående siffror och marknadens ökade intresse för att handla på Internet har nätbutiken blivit företagets största skyltfönster.
– Kunder över hela landet handlar i vår e-handel, även de som också har möjlighet att besöka en Lagerhausbutik. Att vi har fri frakt vid order över 300 kronor gör att många väljer det bekväma alternativt att få varorna levererade hem, säger Maria Åkfors, E-handelsansvarig på Lagerhaus.
Källa: Press