E-handlaren Hööks, som i vintras fick en ny vd i landslagsryttaren Caroline Hjelte, satsar vidare på konceptet med pop-up. Den här gången med en butik mittemot Åhléns City i Nordstans huvudstråk i Göteborg. Portarna slås upp på vid gavel i dag och butiken kommer preliminärt att vara öppen fram till midsommar.
Kunderna kommer kunna förvänta sig ett noggrant urval av vårt sortiment med fokus på säsongsartiklar samt produkter inom friluftsliv och hund. Eftersom vi innehar ett bredare sortiment än bara produkter för häst och ryttare, så ser vi detta som en god möjlighet för fler kunder att upptäcka Hööks och vårt sortiment, säger Caroline Hjelte.
Prioritera andra
Hööks har testat pop-up butiker tidigare, men då endast på mässor och event, som främst riktat sig till deras kärnkonsumenter inom hästvärlden. Med butiken i Nordstan, som täcker en större golvyta än tidigare, hoppas man kunna nå en bredare kundgrupp.
Framför allt handlar det om att vi kommer att prioritera andra varukategorier än enbart häst, exempelvis Outdoor, konfektion och hundprodukter. Detta gör vi bland annat för att visa att vi finns till för en större kundgrupp, säger Caroline Hjelte.