Lyko meddelar idag att man öppnar upp sin logistikmaskin för externa skönhetsvarumärken. Företaget ska ha signerat avtal med den första kunden för hantering av deras logistik.
Många leverantörer har lägre volymer än oss, och effektiv logistik uppnås genom skala och teknik, där är vi bäst i skönhetsbranschen. Vi kan hjälpa till att lyfta kvalitén i logistiken och skönhetsvarumärkena kan fokusera på sin kärnkompetens att utveckla de bästa produkterna och bygga sina varumärken, säger Rickard Lyko, vd på Lyko.
E-handlaren ska de senaste åren investerat “många miljoner” i sin logistikapparat och är därmed specialister på hantering av skönhetsprodukter och logistik av stora ordervolymer till både konsumenter och butiker.
När vi presenterar vårt Case kan vi erbjuda både bättre precision och ledtider samtidigt som vi prioriterar alla dimensioner av hållbarhet, socialt, ekonomiskt och miljö högt. Allt detta med ett attraktivt pris tack vare storleken på vår egen verksamhet, säger Anna Persson, CLO på Lyko.
LÄS UPPFÖLJNINGEN: Rickard Lyko talar ut om TPL-satsningen – “det är osannolikt”