E-handlaren Estrid har vuxit i mycket rask takt på sina rakhyvlar. Bolaget har hittills endast sålt via den egna webshoppen och H&M. Det blir det ändring på nu.
Det väntas nämligen en storsatsning på återförsäljare och det är inte vilka som helst som adderas. Det handlar om Åhléns butiker och e-handel, Apotek Hjärtats butiker och e-handel och Kicks e-handel i Sverige, Finland och Norge.
Det är med stolthet som vi går live hos några av Sveriges och Nordens största återförsäljare inom skönhet och hälsa. Vi har främst fokuserat på vår egen e-handel, vilket fortsatt blir en viktig kanal framåt, men från och med nu har vi flera starka komplementerande kanaler, säger Ben Eliass, vd och medgrundare på Estrid, i ett uttalande.
Faktum är att man sålde slut hos Kicks dag två efter lansering. Så inte undra på att satsningen inte slutar här.
Detta är bara starten på Estrids breddning, under våren lanseras bolagets produkter hos ytterligare flera välkända återförsäljare, skriver bolaget.