ANNONS

NutraQ:s unika prenumerationsmodell


Genom sina varumärken Oslo Skinlab, VitaeLab, Maxulin, Provexin samt Vesterålens naturprodukter sålde NutraQ för 862 miljoner norska kronor 2020 till en rad olika marknader. Förra året köpte Orkla Health NutraQ för 3,1 miljarder NOK.

I detta avsnitt samtalar programledare Urban Lindstedt med Gustaf Solerød Christensen, vd på NutraQ.

Fyra produkter står för större delen av försäljningen. Genom att koncentrera sig på en handfull produkter kan NutraQ marknadsföra sig brett i nästan alla kanaler. Kunderna segmenteras utifrån hur länge de prenumererat på produkterna. NutraQ satsar stort på business intelligence och har järnkoll på kunddatan och segmenterar kunderna efter hur länge de prenumererat.

Finland är den största marknaden följt av Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Tjeckien, Slovakien och Polen. Nyligen har de gått in i Frankrike. NutraQ öppnar alltid ett lokalkontor när de ska etablera sig på en ny marknad.

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.