ANNONS

Doldisarna bakom e-handlarnas SEO – ska bli störst i världen

Sandra-Stina och David Vesterlund
Increv/Pressbild

Målet är att omsätta 700 miljoner inom ett par år.

ANNONS

SEO är A och O för e-handlare. Det är något Jönköpings-paret Sandra-Stina och David Vesterlund har tagit fasta på. De drog igång SEO-byrå I Am Content 2021. Nyligen bytte dock bolaget namn till Increv.

Bolaget beskrivs, i ett pressmeddelande, som en nischaktör som ska hjälpa svenska och internationella bolag att öka sin webbplats-trafik, via sökoptimering och vad de kallar för datadriven PR.

I en tid när många bolag kämpar med sin digitala marknadsföringsstrategi och att hamna i toppen på Google hjälper Increv bolag att nå ut. Hela processen bygger på datadriven marknadskännedom och en egen systematik som fokuserar på att maximera kundnyttan och att skapa skräddarsydda lösningar inom datadriven PR och andra SEO-tjänster, skriver paret i ett pressmeddelande.

Vilka är då kunderna? Jo, det uppges främst vara större e-handelsbolag, däribland modejätten NA-KD. Exempel på kunder utanför e-handelssfären är Nord VPN, Daytrading.com och Börskollen.

Finns i 35 länder

Totalt finns bolaget i 35 länder i dagsläget och omsättningen ligger på runt 50 miljoner kronor. I år siktar man på intäkter på 70 miljoner, med hjälp av ett team på i nuläget 15 personer.

En stark kassa där man har kunnat investera i ny teknik har varit nyckeln till framgång. Framåt är målsättningen att bli världens största rådgivningsfirma inom internationell SEO, med en omsättning över 700 miljoner kronor inom ett par år, framgår det.

David Gustavsson
david@ehandel.se