Bring bygger vidare med målet att bli en av Nordens ledande logistikpartners för e-handlare. Förvärvet av Smartpak stärker Brings kunderbjudande till e-handelsföretag, främst för större hämta själv-paket 20-35 kg till konsumentmottagare över hela Sverige.
– E-handeln är en av de mest offensivt växande delarna av logistikmarknaden i Norden, med mycket gränsöverskridande handel. I och med förvärvet får våra kunder ett ännu mer attraktivt nordiskt erbjudande hos Bring, säger Dag Mejdell, koncernchef för Posten Norge.
Kompletterar nuvarande erbjudande
I början av året utökade Bring sin tjänst, Hemleverans Paket. Något som innebar att man började med hemleveranser på kvällstid till 25 nya orter, och nu når 4,2 miljoner invånare med tjänsten. Med uppköpet av Smartpak fortsätter man sin satsning på e-handeln.
– Förvärvet är ett led i att ytterligare stärka Brings ”hämta själv-kanal” till privatpersoner. Det kompletterar vårt nuvarande erbjudande om mindre paket samt hemleverans av stora saker. Exempelvis kan vi nu även leverera barnvagnar, cyklar och däck till konsumenter över hela Sverige, säger Tim Jörnsen, chef Bring Logistik Norden.
Källa: Press