Purefun Group var i förvärvstagen efter börsnoteringen och 2023 verkar gå helt i lanseringens tecken.
Bolaget meddelar i dag att man nu också vill ta vara på partysuget där ute och därför öppnar de digitala portarna till fest- och kalasbutiken, Partyninja.com. Det är koncernens andra nya e-handel på kort tid.
Vi är glada att äntligen lansera vår nya e-handelsbutik Partyninja.com för kalas- och festtillbehör, en produktvertikal vi har väldigt stora förväntningar på, säger Michael Ahlén, vd för Purefun Group, i ett uttalande.
Det är den första versionen som nu går live och butiken är fortfarande under utveckling. Det väntas både nya funktioner och designförbättringar löpandes under våren.
Går ut hårt från start
Till en början är dessutom sortimentet begränsat till barnkalas, men det kommer att utökas och breddas under kommande månader.
Bolagets närmsta e-handelskonkurrenter inom kalas och festtillbehör omsätter tillsammans över en halv miljard per år. Vi har stora ambitioner för detta segment och tror att det kommer att vara ett viktigt segment för bolagets fortsatta tillväxt. Genom ett starkt varumärkeskoncept, ett brett utbud av produkter och en användarvänlig plattform siktar vi på att ta en bra initial marknadsposition, skriver man.
Partyninja kommer också att lanseras i Danmark under nästa vecka, för att sedan expandera till såväl Norge och Finland under året.