Precis som alla andra fraktbolag så har Budbee en egen app där man kan följa paketen efter att man shoppat loss på nätet. Runt årsskiftet så upptäckte vi dock en större förändring i appen. Nämligen att andra e-handlare nu exponeras ganska friskt.
Det finns en sektion i appen där våra handlare kan bidra med inspiration och tips till konsumenterna. Där kan konsumenten hitta fler handlare som är anslutna till Budbee och kanske få inspiration att testa något nytt, säger Ann Sonne, kommunikationschef på Budbee, till Ehandel.
Den nya inspirationsdelen får ett stort fokus i appen och exponeras väl för användaren.
Så här ser det ut när du öppnar appen
Ann Sonne berättar att man kontinuerligt jobbar med att uppdatera appen och addera ny funktionalitet.
Vi jobbar också med nya tillägg, som exempelvis att kunna slå ihop två eller flera pågående leveranser så att de kommer vid samma tillfälle - något som både skulle ge en smidigare användarupplevelse och vara bra för miljön, berättar Ann Sonne.
Hon trycker dock också på att man inte måste använda appen utan det går lika bra att interagera med företaget via deras webbapp, där man också kan hantera sin leverans och följa dess väg till dörren. Appen sägs dock vara mycket populär, vilket givetvis motiverar nya funktioner som nu alltså rullats ut.
Appen är väldigt uppskattad och har laddats ner mer än 2 miljoner gånger i Sverige. Den ligger också högt på flera listor bland de mest populära apparna i Sverige. Vi är glada och stolta över detta och jobbar hela tiden med att öka användarvänligheten ytterligare, säger Ann Sonne.