Mångfald och inkludering är två begrepp som används flitigt i dagens retaillandskap. Ändå är det förvånande hur lite som har förändrats när det kommer till våra dagliga konsumentprodukter. Hur kommer det sig att så få varumärken anpassar sina produkter och sitt erbjudande för att tillgodose mångfalden i vårt samhälle? Och vad finns det egentligen för koppling mellan mångfald, inkludering och lönsamhet?
På 15 minuter pratar vi om:
- Varför mångfald och inkludering är viktigt ur en lönsamhetsaspekt
- Konkreta exempel på hur varumärken kan bli mer inkluderande
- Hur branschen kommer att se ut om +5 år utifrån ett mångfaldsperspektiv
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och intressanta gäster från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Nebe Almayahi, grundare av TEINT
Podcastvärd: Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media
Producent: Cure Media