ANNONS

Efter flera bländande tillväxtår – näthandlaren satsar på mode

Charlie Lindström, creative director och vd:n Daniel Djurdjevic
Chimi/Press

Chimi vill inte bara sälja solglasögon längre.

ANNONS

Chimi, som säljer trendiga solbrillor, ger sig nu även in i modesegmentet. E-handlaren släpper nämligen sin första klädkollektion. Det rapporterar Habit.

Bakom kollektionen står Chimis medgrundare och designer Charlie Lindström. Plaggen uppges vara tillverkade i återvunnen nylon. I början av februari öppnar Chimi även sin första fysiska butik utanför Sverige, nämligen i Paris. Därefter väntar även en lansering i New York.

Även om vi ser störst tillväxtpotential i vår egna e-handel, så lägger vi mycket hjärta och själ i våra fysiska flaggskeppsbutiker. Utöver flaggskeppsbutikerna som är vårt brand-space, jobbar vi nära med noga utvalda digitala och fysiska återförsäljare som vi anser överenstämmer med Chimis varumärke, sa vd:n Daniel Djurdjevic till Ehandel i fjol.

De senaste tre åren har bolaget gått från 55 miljoner till 94 miljoner i omsättning.

LÄS ÄVEN: Solen skiner på e-handlaren – nu ska man erövra världen

David Gustavsson
david@ehandel.se