Hemelektronikkedjan Kjell & Company har uppdaterat sin nätbutik som lanserades 2011 och som sedan dess gjort bra ifrån sig. Omarbetningen av den befintliga plattformen har pågått sedan slutet av förra året och nu är den redo att visas upp för världen.
Med den nya designen har man satsat på att göra sajten fräschare och samtidigt förbättra funktionaliteten. Bland annat med hjälp av ett responsivt gränssnitt så att sajten anpassas efter vilken typ av enhet som besökaren använder sig av.
– Målsättningen har varit att öka tillgängligheten för våra kunder. Den responsiva designen förbättrar användarupplevelsen med mobila enheter och surfplattor samtidigt som all information finns tillgängligt. En viktig förstärkning av vårt kunderbjudande, då merparten av våra besökare på kjell.com slutför inköpen i någon av våra 76 butiker, säger Martin Knutson, IT-chef på Kjell & Company.
Ny kunskapsbank
En annan förändring är att ”fråga Kjell” ersatts med en kunskapsbank där företaget kan lägga upp temasidor och produktfilmer. Något man hoppas ska ge konsumenten en bättre och trevligare shoppingupplevelse. Man ska även ha uppdaterat sökmotorn till en senare version av Apptus.
Den nya sajten har tagits fram i samarbete med plattformsleverantören Avensia, som man har arbetat med sedan 2011.
– Kjell & Company är sedan tidigare känt för att vara en stark omnichannel-spelare. Företaget är experter på att leda sina kunder mellan de olika köpkanalerna. Det råder därför ingen tvekan om att den nya sajten kommer ge Kjell & Company ytterligare möjlighet att möta den moderna konsumenten i alla kanaler, säger Anders Andersson, Marketing Manager på Avensia.