Konsumenterna har fått rösta i Prisjakts stora tävling och nu vet vi vilka som får huvudpriset, Årets butik 2022.
Det är fjolårsvinnaren Inet som upprepar succén och tar titeln för andra året i rad. Det står klart efter över 50 000 inlämnade omdömen. Tvåa blev Widforss och Grillkung knep tredjeplatsen.
Vi var helt tagna, vi trodde inte vi skulle vinna en andra gång. Det är tuff konkurrens och många aktörer som har bra betyg, så det var verkligen inte självklart. Vi är extremt glada för priset, jublar Erik Wickman, vd på Inet.
Men vad ska e-handlarna egentligen göra för att det inte ska bli en tredje raka vinst för Inet? Peter Greberg, vd på Prisjakt, berättar hur man kan ta upp kampen till nästa års pris.
Förutom att leverera en bra e-handel så behöver du vara otroligt kundfokuserad, nästan besatt. Sätt en rutin där ni går igenom omdömen som lämnas in och se till att svara på dem. Just det här med att ge svar tror jag är viktigt, det visar att man är engagerad och vill bygga en relation. För i slutändan är det butikens kundrelationer som gör den stora skillnaden, det har vi sett flera exempel på tidigare i Årets butik, säger han.
Värt att notera är att Inet även tog hem priset Årets butik i kategorin datorer och tillbehör. Här nedan kan du se alla årets vinnare.
Vinnarna:
Årets butik 2022: Inet
- Andra plats 2022: Widforss
- Tredje plats 2022: Grillkung
Årets medvetna butik: Apotea
Årets fraktbolag: Instabox
Kök & hushåll: Kaffekapslen
Möbler & inredning: Von IB
Bygg & trädgård: Grillkung
Datorer & tillbehör: Inet
Spel & konsoler: MaxGaming
Sport & fritid: Widforss
Skönhet & hälsa: Apotea
Fordon & tillbehör: Däck 365
Barn & baby: BabyV
Skor, kläder & accessoarer: Uret
Foto & video: CyberPhoto
Ljud, bild & musik: Hembiobutiken