ANNONS

LensWay ser stor potential med ny butik i Finland

LensWay ser stor potential med ny butik i Finland

LensWay fortsätter sin expansion utanför den digitala världen och öppnar en ny fysiskt butik i Helsingfors. Det blir den första butiken utanför Sverige, och är en medveten strategi för att kunna erbjuda sina kunder det bästa av två världar.

ANNONS

2009 öppnade e-handelsföretaget LensWay sin första fysiska butik i Stockholm och sedan dess har man hunnit öppna upp ytterligare sex. Sammanlagt har man nu fyra stycken i huvudstaden, samt en i Göteborg, Malmö och Ullared.

Nu slår man upp portarna till sin första butik utanför Sveriges gränser, nämligen i Helsingfors. Butiken är LensWays största med en yta på cirka 105 kvadratmeter och kommer att ha ett brett utbud av glasögon och solglasögon.

– Framtiden kräver att företag möter kunden i den kanal där kunden befinner sig. Eftersom vi ser stor potential i Finland och är viktigt för oss att vara närvarande även utanför nätet, säger Allireza Ghahremani, sales manager på LensWay.

Katalysator för E-handeln

Butiken är skapad i samarbete med designbyrån Blink och har inspirerats av LensWays egen lagerlokal, fast med en något mer modern och lyxig interiör. Mode har lyfts fram med hjälp av stora ljuslådor, pastellfärger och neonskyltar som ska ge butiken en varm och trendig inramning.

– Vi har jobbat fram ett koncept som både ska vara funktionellt och inspirerande. Vi ville lyfta fram det LensWay står för som kvalité, mode, prisvärda produkter och synundersökningar. Andra viktiga bitar i konceptet har varit att göra priskommunikationen tydlig och hjälpa kunder att förstå hur köpprocessen ser ut, säger Ambjörn Viking på Blink.

Idén bakom LensWays butiker är att låta kunderna genomgå en synundersökning, prova glasögon och visa hur lätt det är att beställa online. Tanken är att butikerna ska vara en katalysator för näthandeln.

– Äntligen kommer Helsingforsborna kunna få snygga glasögon till vettiga priser. Dessutom i en trendig och modern butik med phygital miljö där kunderna kan röra sig mellan online och offline, säger Allireza Ghahremani.

 

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se