Det är fokus på kundtjänst bland landets e-handelsleverantörer just nu. I dagens första nyhet kunde vi läsa om hur Nordisk e-handel satsar på att effektivisera kundtjänstflödet med hjälp av en ny app tillsammans med Zendesk.
Idag meddelar även Jetshop att man skapar en ny verksamhet för kundtjänst till e-handlare. Investeringen sker i Alektum Holdings dotterbolag, Nya VM Media, som idag har callcenters i Örebro, Göteborg och Tönsberg, Norge.
Något som innebär att såväl små som stora e-handlare kan finnas tillgängliga för sina kunder under större delar av dygnet.
– E-handeln är som störst söndagar mellan 14-22 och vardagar mellan 20-22, tider då de flesta e-handelsbutiker har stängt sin kundtjänst. Tillsammans med Alektum Holding och Jetshop får vi nu förutsättningar att skapa ett erbjudande som ger stora som små e-handlare möjlighet att förstärka relationen med sina kunder, säger Viktoria Lindqvist, VD för Nya VM Media AB.
Integrerad teknik
Tjänsten innebär bland annat att man på Nya VM Media kan svara på inkommande samtal för att ta hand om allt från enklare svarstjänster, till att ge specifik produktinformation eller att återvinna kunder som ringer för att ångra sitt köp.
Tjänsten kommer initialt att erbjudas till e-handelsbutiker inom mode och nöjesparker. För att skapa bättre förutsättningar integreras befintlig callcenter teknik hos Nya VM Media med Jetshops teknik, genom att skapa relevanta produktrekommendationer baserat på besökarbeteende.
– Vi har tillsammans med Alektum Holding och teamet hos Nya VM Media länge analyserat ett växande behov hos e-handelsföretagen för att skapa långvariga relationer med sina kunder. Det är oerhört glädjande att vi nu kan lansera de första tjänsterna så att e-handlarna kan erbjuda en tillgänglighet som leder till både ökad försäljning och starkare kundlojalitet, skriver Jetshop i ett pressmeddelande.
Källa: Press