ANNONS

"Galen timme" hos e-handlaren - sajten pallade inte trycket

Hanna Thofelt Lindström, Head of Communications

Kunde sålt mer.

ANNONS

Matsmart är inte främmande för kampanjer och däribland sms-utskick med olika erbjudanden och med saftiga rabattprocent för att locka till köp. I tisdags testade bolaget dock lite av en flash-sale när man introducerade “Galna timmen”.

Galna priser under Matsmarts galna timme! Endast 1 timme med otroligt billiga deals. Detta kan du inte missa! Gå inte - spring! Klicka hem dina bästa deals NU, skrev man bland annat.

Rabatter på 96 procent utlovades och priser mellan 1 och 9 kronor. Och inte oväntat så gav detta ett rejält tryck på sajten.

Vi körde galna priser mellan 18-19. Vi fick 20 gånger mer trafik än normalt, meddelar Hanna Thofelt Lindström, kommunikationschef på Matsmart.

Oktober ökade jämfört med i fjol

Försäljningen steg med flera hundra procent, men det kunde blivit högre än så.

Hade inte sajten gått ner en stund hade vi nog haft ännu mer försäljning än de 250 procent som försäljningen gick upp den timmen.

Det är många lågprisaktörer som går bra just nu och Hanna Thofelt Lindström meddelar att det rullar på bra för Matsmart, trots problem i omvärlden.

Det har generellt sett tuffat på väldigt fint för oss med tillväxt och kundtillströmning. Oktober i år var 10 procent bättre än förra året, konstaterar hon.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap