ANNONS

E-handlare tar anställning hos Stadium: "Kommer bli oslagbart"

Stadiums nya Head of Exclusive Brands

“Nyckelordet för mig är produktutveckling”.

ANNONS

Stadium är i rekryteringstagen. Nu har man anställt en Head of Exclusive Brands. Det är en person som blir ansvarig för Stadiums portfölj av egna varumärken.

Den som fått jobbet är Dennis Majer, som själv drivit e-handel de senaste åren.

De senaste två åren har han drivit egen e-commerce med kläder inom padel, yoga och gym. På Stadium kommer Dennis ansvara för att utveckla Stadiums egna varumärken och sortiment, skriver sportjätten.

Dennis Majer har jobbat inom mode- och sportbranschen de senaste 20 åren och har även haft ledande positioner på företag som Gant, Boomerang och J. Lindeberg.

Nyckelordet för mig är produktutveckling! Det finns också saker man ska vara nöjd med men visst finns det alltid något att skruva på, och det är något jag älskar. Det känns superkul att komma till Stadium som har sin fina bakgrund. Jag ser verkligen fram emot att ha kul, utvecklas tillsammans och lära mig mer av mina nya kollegor, säger han i en kommentar.

Exempel på Stadiums egna varumärken är Everest och Soc.

Dennis gedigna erfarenheter av att driva och leda design och produktutveckling inom både mode- och sportsegmentet tillsammans med hans fokus på kund, produkt och engagemang i att bygga laget kommer att bli oslagbart, säger Miranda Nanhed, Purchase & Category Director på Stadium.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se