ANNONS

NetOnNet säger upp ännu fler - möts av kritik: "Blivit exkluderade"

Susanne Holmström, vd på Netonnet

"Det är nödvändigt".

ANNONS

Tidigare i veckan stod det klart att Netonnet varslar mellan tio till femton personer, när delar av kundservice outsourcas. Nu rapporterar Borås Tidning att ytterligare nedskärningar är att vänta hos hemelektronikhandlaren.

Det rör sig om tio stycken tjänster, som försvinner från huvudkontoret. Bolaget, som köptes av norska Komplett Group tidigare i år, har sedan tidigare även ett anställningsstopp och har heller inte tillsatt ett gäng lediga tjänster.

I den här processen har vi sett över samtliga kostnader och som en del av det ser vi att det är nödvändigt att göra nedskärningar på tjänstemannasidan på vårt huvudkontor, säger Susanne Holmström, vd på Netonnet, till tidningen.

Beskedet har mötts av kritik från de anställda, enligt BT. De tycker att informationen inte levt upp till förväntningarna.

 Det känns som att vi har blivit exkluderade och inte fått någon typ av information alls, säger en medarbetare som blivit varslad.

Men Susanne Holmström är nöjd med hur processen hanterats.

Vi har och har haft ett mycket nära samarbete med den lokala fackklubben inom företaget genom hela den här processen, som har skötts helt i enlighet med arbetslagstiftning och de rutiner vi har. Som ni säkert vet är det inte alltid möjligt att vara transparent i den här typen av processer innan alla detaljer är färdiga, även om vi har stor förståelse för att den som nu påverkas kan tycka annorlunda, säger hon.

LÄS ÄVEN: NetOnNet varslar personal - så många kan tvingas lämna

ANNONS
Nils Lund
nils@ehandel.se

Early Birdie - spara 20%

BILJETTLANSERING – Ehandelsgolfen 2025

Utmana kollegorna på golfbanan. Nu till rabatterat pris!