Prisjakt har prisats för sitt SEO-arbete. Det Schibsted-ägda bolaget får utmärkelsen Årets SEO-raket för att det ökade sin synlighet på Google med över 60 procent mellan 2021 och 2022, framgår det av ett pressutskick.
Det här priset är ett kvitto på det otroliga arbete vi gjort på SEO-fronten de senaste åren, det känns fantastiskt, kommenterar Prisjakts Tech SEO Specialist Mustafa Elnagar.
Oberoende köpråd – en framgång
Prisjakt har bland annat skapat tiotusentals landningssidor som svarar upp mot vad konsumenterna söker på, när de ska fatta ett köpbeslut. En annan framgångsfaktor ska vara uppköpet av plattformsbolaget Advized, som beskrivs som en oberoende testare av produkter.
Att arbeta för ett företag som har en genuin ambition att hjälpa konsumenter är otroligt givande. Vi är alla nördar i något ämne, kombinera det med våra över 50 experter så har du ett recept för framgång, kommenterar Sara Kindberg, ansvarig för Prisjakts expertinnehåll, och fortsätter:
Jag tror satsningen på oberoende köpråd har fungerat extra bra, då konsumenter i allt större utsträckning letar efter den här typen av rekommendationer som inte färgas av reklamsamarbeten. Det märks i den stora trafik innehållet genererar.
25 kategorier
Svenska SEO-priset uppges uppmärksamma "duktiga personer, framstående sajter och e-handlare som har lyckats synliggöra sin sajt genom organiskt sök med hjälp av SEO".
Juryn består av Sveriges främsta SEO-experter och den utser – utifrån företags organiska synlighet på Google – årligen SEO-finalister inom 25 kategorier.