Årets Personaliseringsindex är nu färdigställt. Det är en lista som tas fram av bolagen Spotlight och Tiggerbee och ämnar att lyfta de företag som är bäst på personalisering. Pindex, som det kallas, är nu färdigställt för 2022.
I analysen granskas över 200 e-handlare baserat på över 100 parametrar. Störst fokus läggs på personalisering och konverteringsoptimering, skriver bolagen i ett gemensamt pressutskick.
Man tittar helt enkelt på hur e-handlarna anpassar sina hemsidor men även olika marknadsinsatser.
Så vem vann? Jo, Kicks nallar faktiskt topplaceringen och det är andra året i rad. Kicks satsar mycket på ny teknik och de gästar våra nyheter titt som tätt med nya tilltag på den fronten.
LÄS ÄVEN: Kicks investerar tungt i AI-verktyg: ”Har ett högre snittkvitto”
Topp fem i Pindex 2022 var följande:
- Kicks.se
- Boozt.se
- Lyko.se
- Cervera
- Kjell & Company
Gemensamt för samtliga bolag i toppen av listan är att de är duktiga på att personalisera och anpassa sin annonsering utifrån sina besökare.
Vinnarna kommer att hyllas i Bonnierhuset i Stockholm den 19 oktober. Det är tredje året i rad som Personaliseringsindex tas fram.