ANNONS

De lanserar ny e-handel: "Tar ett större kliv mot Europa"

Ludvig Ungewitter, vd
Foto: Sweef

Efter lyckad Norge-satsning.

ANNONS

Det svenska e-handelsföretaget Sweef omsatte nära 150 miljoner förra året, något vi rapporterade om i mars i år.

LÄS ÄVEN: Möbeljätten nära 150 miljoner – siktar internationellt med ny CMO

Då avslöjades även företagets internationella planer. Först skulle man ta sig an Norge. En lansering man nu meddelar varit lyckad. Så vad blir nästa land? Jo, företaget har nämligen slagit upp portarna till Sweef.de.

Vi har länge känt av ett stort intresse och nyfikenhet från tyskarna i våra digitala kanaler, det är väldigt spännande att presentera vårt unika utbud mot en stormarknad, säger Ludvig Ungewitter, vd och grundare av Sweef.

Nu ska det svenska möbelföretaget alltså vinna tyskarnas gunst i ett “större kliv mot Europa”. Valet av Tysland sägs bland annat bero på att den marknaden ansågs ha bäst förutsättningar för logistik och e-handel.

Vi är övertygade om att vi har något unikt att erbjuda även här och står ödmjuka inför utmaningen, säger Ludvig Ungewitter.

Företaget meddelar samtidigt att man anställt Theo Hanzon som ny e-handelschef, tidigare Creative Director på Ideal of Sweden, och flera andra rekryteringar är på gång.

Utöver Theo så rekryteras representanter för de nya växande marknaderna. Internrekrytering sker även genom att Sandra Samuelsson, tidigare Digital Content Manager, kliver upp i en teamleader-roll för marknadsavdelningen, skriver företaget i ett pressutskick.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se