Komplett.se, som ägs av norska Komplett Group, gick som tåget under förra årets sista tre månader. Företaget som nyligen bytte ut sin logotyp kan under perioden visa upp en omsättning på 196 miljoner kronor. En ökning med 23,4 procent jämfört med samma period föregående år.
– Svenskarna handlar på nätet som aldrig förr och vi är mycket nöjda med att vi tar marknadsandelar i fjärde kvartalet, säger Erik Johannesson, säljchef för Komplett.se.
Det finns flera skäl till varför Komplett.se växer. En av de viktigaste faktorerna enligt dem själva är att företaget införde fri frakt i oktober 2013.
– Fri frakt är väldigt uppskattat av våra kunder. Vi vill ständigt förbättra kundupplevelsen så detta är ett naturligt steg för oss då vi vill vara det självklara valet för kunderna, säger Johannesson.
Fokus på kärnkunder
Komplett Group köpte våren 2013 samtliga aktier i Webhallen AB med målet att stärka sin position i Sverige och Skandinavien. I höstas slog man även samman nätbutikerna inWarehouse.se och Komplett.se under ett och samma varumärke.
– Strategin med att kraftsamla och ha starkare fokus på kärnkunderna har haft en positiv inverkan. Komplett.se har en historiskt stark position och är kända för att vara ”geekens” naturliga val. Vi har fokuserat på vårt kärnsortiment som är komponenter och Komplett PC. Detta har definitivt påverkat och givit effekt, säger Erik Johannesson.
Källa: Press