Prisjämförelsesidan Prisjakt, eller PriceSpy som de heter utomlands, ändrar nu sin grafiska profil. Den gamla logotypen med ett framstående dollartecken byts nu ut mot en mer neutral version.
– Vi behövde förändring. Numera finns vi i flera länder med olika valutor. Dollarn var tidigare en symbol för internationell handel, men den för också med sig andra associationer. Därför har vi ändrat vår logotyp. Med den nya logotypen är vi inte kopplade till en specifik valuta. Den med huvudet på skaft ser kanske var den nya loggan hämtar sin inspiration, skriver Prisjakt.
Den gamla profilen
Den nya logotypen
Den grafiska profilen skall dock bara vara början och under året skall det ske att antal förändringar kring deras tjänst. Framför allt vill företaget bli tydligare med att de är en prisjämförelsetjänst på konsumentens sida.
– Vi är samma passionerade nördar som tidigare. Inget är viktigare för Prisjakt än att hjälpa dig göra det bästa köpet på nätet. Vi jobbar vidare på att ligga i framkant när det gäller hjälpmedel för er medvetna konsumenter oavsett var ni är eller med vilken pryl ni jagar bästa pris. Oavsett vilka ändringar som sker kommer vi vara trogna vår övertygelse: Prisjakt sätter konsumenten först, meddelar företaget.
Samtidigt som de byter logotyp går deras Irländska sida live. Därmed skall Prisjakt eller PriceSpy vara aktiva i Sverige, Norge, Storbritannien, Nya Zeeland och Irland.
Källa: Press