ANNONS

E-handlaren landar samarbete med Adidas: "Ska bli spännande"

Grundartrion, Niklas Frisk (t.v), Daniel Malmqvist, Semir Hadiahmetagic

Nu väntar expansion till Spanien.

ANNONS

Hälsoappen och e-handlaren Stepler, som ger användarna belöningar för att promenera, har landat ett stor samarbete. Det rör sig om sportjätten Adidas och genomslaget har varit stort.

Det känns fantastiskt roligt att ha ingått partnerskap med Adidas som delar våra värderingar och viljan att bidra till en bättre folkhälsa. För oss är det viktigt att tillhandahålla erbjudanden som motiverar människor till en hälsosam livsstil och vi vet att många uppskattar Adidas som varumärke, säger Daniel Malmqvist, medgrundare och vd på Stepler, i ett uttalande.

Enligt Stepler själva har Adidas rabattkod genererat steg motsvarande 1 919 745 kilometer bland appens användare.

Vi är mycket nöjda över hur vi lyckas engagera våra användare och skapa värde tillsammans. Samarbetet fungerar väldigt bra, vi jobbar långsiktigt och har planer om att hitta fler sätt för att aktivera folket framöver.

Stepler är i dag etablerade i Sverige, Norge, Tyskland och Polen. Men intresset har varit stort och lett till att man även kommer att lansera i Spanien. Och Adidas är med på tåget även där.

Vi ser Spanien som en attraktiv region för oss och ett viktigt steg i vår globala satsning. Det ska bli spännande att skala upp tillsammans med Adidas och motivera till vardagsmotion i högre utsträckning, säger Daniel Malmqvist.

Bolaget har sedan tidigare en rad e-handlare med på plattformen och fick nyligen in Daniel Wellington-grundaren och ägaren Filip Tysander i styrelsen.

LÄS ÄVEN: Nådde magiska drömgränsen – nu startar de e-handel

Nils Lund
nils@ehandel.se