I februari så stärkte Gina Tricot upp inom omnikanalsområdet när man rekryterade Naila Hedblom. Och nu kommer en stor lansering på området.
LÄS ÄVEN: Hon ska ge Gina Tricot ny injektion: ”Vi ska möta kunden i alla kanaler”
Modeföretaget slår idag upp portarna till en ny butik på Drottninggatan i centrala Stockholm. Och butiken i fråga ska genomsyras av företagets omnitänk.
Exceptionell service, smarta digitala lösningar, uppgraderade provrum, självutcheckning och ett specialutvecklat RFID-system är några av de nyheter som presenteras, skriver företaget i ett pressutksick.
Man titulerar det en omni-fokuserad shoppingdestination.
För en mer sömlös upplevelse mellan butik och online skapas en egen utlämningsyta där kunder kan hämta ut beställningar och reservationer som gjorts online. Detta i närhet till ett flertal self checkout-stationer som i sin tur ger utrymme för snabbare service och mindre väntan om det blir kö i den bemannade kassan.
På väggarna ska det även finnas stora skärmar som visar aktuella erbjudanden och de senaste kampanjerna.
Vi är mycket stolta över butiken på Drottninggatan, som varit ett efterfrågat läge från våra kunder under lång tid. Vi tror att detta kommer tilltala vår målgrupp på ett sätt som överraskar och ger känslan av en modern shoppingdestination utöver det vanliga, säger Ted Boman, vd på Gina Tricot.