ANNONS

CDON:s tillväxt saktar in: “Presterar bättre än e-handelsmarknaden”

Peter Kjellberg, vd

Negativt rörelseresultat.

ANNONS

Marknadsplatsen CDON rapporterar idag siffrorna för sitt andra kvartal 2022. Tillväxten ser ut att stanna upp något och försäljningen på marknadsplatsen (GMV) växte endast med 1 procent under kvartalet.

Totalt såldes det varor för 437 miljoner på marknadsplatsen. CDON har fortsatt en del egen försäljning och den summerades till runt 55 miljoner kronor. Allt som allt omsatte CDON runt 493 miljoner under det andra kvartalet, vilket är en minskning med 4 procent jämfört med samma period i fjol.

Under de senaste två kvartalen har vi sett en tillväxt på CDON:s marknadsplats i GMV, totalt 2 procent. Under andra kvartalet växte CDON:s marknadsplats GMV med 1 procent, jämfört med samma period förra året. Vi fortsätter att prestera bättre än e-handelsmarknaden i stort, som minskar i flera kategorier jämfört med samma period förra året, säger CDON:s vd Peter Kjellberg i en kommentar till rapporten.

Rörelseresultatet landade under kvartalet på minus 20,2 miljoner kronor. Ett resultat man inte ska vara nöjd med. Enligt vd:n så lockar man just nu till sig många nya handlare där juni ska ha bjudit på rekord på den fronten.

Vi ser fram emot ett händelserikt andra halvår 2022, då vi fortsätter att lägga en stabil grund för lönsam tillväxt, säger Peter Kjellberg.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap