ANNONS

Google hyllar svenska kedjan: E-handlaren är bäst i Norden

Sofie Struwe är kedjans CCO

Kniper topplaceringen i Norden.

ANNONS

Så var det dags igen.

Google har tagit reda på vad kunderna i åtta europeiska länder tycker om olika kedjor inom hemelektronik. Och för tredje året i rad så överglänste svenskägda Netonnet sina nordiska konkurrenter. Det blev en nordisk topplacering för handlaren. Netonnet rankas även som näst bäst i klassen i totallistan.

Genom att undersöka kriterier som webb- och mobillösningar, fysiska butiker, kundservice, logistik- och distributionslösningar samt hur själva slutförande av köpet går till har Netonnet återigen korats till det bästa varumärket när det handlar om att erbjuda kunderna en sömlös kundupplevelse, skriver kedjan i ett pressmeddelande.

Flexibla leveranssätt

Totalt har 137 handlare från åtta länder testats mot fem kriterier, som Google "anser är avgörande för en god kundupplevelse och som visar hur enkel kundresan är".

Vår digitala närvaro är väl utvecklad och vi jobbar hela tiden med att optimera kundupplevelsen, bland annat genom än fler, bättre och mer flexibla leveranssätt. En annan viktig del i kundresan är vår kundservice. Vi har haft ett otroligt tryck under de senaste åren och här vill vi vara än mer tillgängliga för våra kunder. I vår omnistrategi har vi även ett unikt Lagershopskoncept, där Lagershopparna fungerar som både servicecenter och logistikhubbar, säger kedjans CCO Sofie Struwe.

David Gustavsson
david@ehandel.se