ANNONS

Så ska Meta tjäna storkovan - rullar ut nya butiken

Mark Zuckerbergs och Eva Chens avatarer visar upp virtuella kläder som ska ge klirr i kassan.

Blir avatarerna guldgruvan som techjätten hoppas?

ANNONS

Metaverse och tillhörande avatarer är på modet. De som vill leda utvecklingen är Meta, tidigare kända som Facebook. En av anledningarna till det är förstås en potentiellt väldigt lukrativ affär, med stora marginaler. Och delar av den rullas ut i detta nu.

Det rör sig om märkeskläder i digital form från Prada, Balenciaga och Thom Browne, i ett första skede. Kläderna kommer du att kunna pryda din avatar med, både på Facebook, Messenger och Instagram. I slutänden också i VR-landskapet.

Den digitala kollektionen visades upp av grundare och vd Mark Zuckerbergs och Eva Chens, chef för modesamarbeten, avatarer.

De digitala kläderna kommer att vara uppe till försäljning i Meta Avatar Store och givetvis vill de att användarna spenderar riktiga pengar på dem. Sverige får dock vänta ett tag till. Butiken kommer först och främst att rullas ut i USA, Kanada, Thailand och Mexiko nu i veckan.

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap