I oktober lanserade Bring, Hemleverans Paket. En tjänst som hjälper e-handlare med hemleveranser av paket upp till 35 kilo på dagtid, kvällar och lördagar i storstadsområden i Sverige.
I regionerna Stockholm, Göteborg och Malmö kan man även erbjuda sina kunder hemleverans samma dag, på vardagskvällar och lördagar.
– Vi vill erbjuda leveranser på det sätt som passar konsumenterna bäst. De som idag hämtar paket med varor som leksaker, kläder och skor på utlämningsställen kan få paketet levererat hem istället. Det här ger e-handelsföretagen en konkurrensfördel, kommenterade Johan Holgersson, kommersiell chef Bring tjänsten i höstas.
Spåra paketen
Intresset för tjänsten ska ha varit stort och för att tillgodose efterfrågan utökar man nu sina kvällsleveranser till 25 nya orter. Något som betyder att man nu når 4,2 miljoner invånare.
– Alla paketen har full spårbarhet från upphämtning till leverans och eventuell retur. Via vårt onlinesystem Mybring kan man få rapporter för aktuell status, avvikelser och leveranskvalitet. Systemet är kostnadsfritt för alla företag som skickar med Bring, skriver Bring på sin hemsida.
Källa: Bring