Nätapoteket MEDS har fler Googlesökningar på sitt varumärke än någonsin, enligt SEO-byrån Bonzers nya rapport. I sin analys av de 100 största e-handelsbolagen i Sverige har Bonzer valt att lyfta MEDS som skolexempel – då MEDS som sökord har ökat med 196 procent på två år. I intervjun får ner höra mer om hur MEDS arbetar med onpage, offpage och teknisk SEO för att nå framgångar inom området.
Daniel har lång erfarenhet av innehållsskapande från bland annat rollen som Content Manager på Schibsted och som fristående konsult och skribent för några av Sveriges största tidningar inom hälsa och skönhet. Innan MEDS var han på Kronans Apotek och hade rollen som SEO & Content Manager, där han under 2020 belönades med Svenska SEO-priset för sitt arbete med organiskt sök.
Jag vill även tipsa om en tidigare intervju då jag för ett tag sedan även träffade Björn Thorngren som är VD och grundare till MEDS - så vill ni höra hela storyn om hur de startade, fick igång försäljningen och lyckades bygga upp ett av Sveriges mest omtalade nätapotek så sök gärna upp det avsnittet som faktiskt även är ett av de allra mest lyssnade avsnittet.
Medverkande: Daniel Larsson
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit