Efter 23 år i Sverige och positiva lanseringar av e-handeln i Finland och Norge blickar Newport mot horisonten. Där ute väntar nya äventyr på fler europeiska marknader. Hela 30 stycken rentav. Bolaget kommer nämligen att lansera sin e-handel, på de lokala språken, under sommaren.
Det är alltså ingen liten e-handelssatsning som inrednings- och möbelvarumärket sjösätter. Och som en del i detta stärker man även upp med en ny rekrytering. Hanna Gåverud, som närmast kommer från rollen som Head of CRM på Stadium, hämtas in till samma position hos Newport.
Att erbjuda kundservice i världsklass har alltid varit högprioriterat för oss. I samband med expansionen växlar vi upp vårt CRM-arbete genom att bland annat skapa ett unikt lojalitetsprogram, säger Bo-Wilhelm Horndahl, vd och ägare av Newport.
Man väljer att ta in CRM-plattformen Voyado för lojalitetsprogram och automatiserad marknadsföring.
Ett dedikerat och väldesignat lojalitetsprogram är ett kraftfullt verktyg som stärker kundernas relation till varumärket. Att bygga tillit tar tid och jag är enormt glad och stolt över att få förtroendet att leda detta arbete på Newport, säger Hanna Gåverud.
Newport förväntas omsätta 500 miljoner kronor under 2022.