Den svenska matbutiken på nätet MatHem, som tog in 50 nya miljoner förra året, bjuder nu in sina kunder till att följa en order hos dem. I en reklamfilm om Mathem får vi se hur deras flöden ser ut bakom webbutiken.
De har bland annat delat upp lagret i olika delar för frekventa varor, heta hyllor, och de som är lite kallare. Vi får även se hur de hanterar kylvaror.
Teamet som plockar varorna bär ett headset där man via en kvinnlig röst får reda på vilken hylla man skall gå till. Hela plockprocessen är röstbaserad och man kan även få ytterligare information om varorna via rösten.
Det är ett imponerande system som MatHem satt ihop och förmodligen ett nödvändigt sådant med tanke på den skala som behövs för att få det hela att gå runt. MatHem förväntades omsätta 250 miljoner 2013 och då började man närma sig den omsättning som sades krävas för att nå break-even.
Nedan ser ni videon som beskriver hur pack och plock går till hos nätmatbutiken MatHem.