Padelbutiken Racqet stärker nu upp med en ny Head of PR. Den som fått jobbet är ingen mindre än Apollonia San Contreras, som för inte så länge sedan lämnade rollen som marknadschef på CDON.
LÄS ÄVEN: CDON tappar marknadschef efter två månader
Nu ska Apollonia dock alltså få upp buzzet kring e-handeln Racqet, som fokuserar på padelprodukter. Och planerna är att gå globalt.
Jag är väldigt stolt över att få vara med på Racqets globala resa och anta rollen som Head of PR. Jag lockades av varumärkets potential och möjlighet att ta en stark position i den snabbväxande sporten som padeln är. Att dessutom få jobba med en sport som engagerar så mycket samt möjliggör möten mellan människor oavsett kön, ålder och bakgrund gör det ännu mer spännande, säger Apollonia San Contreras.
"Redo för att ta det stora klivet"
På mindre än ett år har Racqet nått en omsättning på strax över 10 miljoner och företaget har nu två fysiska butiker utöver sin e-handel.
Allt har gått i enorm hastighet där vi gått från idé till lansering av ett nytt padelvarumärke på knappt ett år. Vår varumärkespositionering är unik i dess helhet och våra satsningar fortsätter med att förstärka teamet ytterligare med Apollonia. Vi stundar inför en spännande utväxling av varumärket och är redo för att ta det stora klivet ut på den globala arenan, säger Magnus Månsson, vd på Thevea Brands Group, som står bakom Racqet.