Klarna har pumpat ut nyheter senaste tiden, kring lösningar och tjänster. Och nu är det dags igen.
Men den här gången aviserar bolaget att man har nått en ny milstolpe. Och den är så pass omvälvande och storartad att betaljätten har bestämt sig för att fira händelsen tillsammans med sina kunder – i tre dagar under sista helgen i maj.
Vad är det få för milstolpe som de är så upphetsade över?
Jo, de har för första gången nått 150 miljoner kunder globalt. Och som om det inte vore nog har de dessutom 400 000 anslutna handlare. Och detta ska nu firas under tre dagar mellan den 27 och 29 maj. Evenemanget, "Klarna Dream Deal Days", hålls på alla Klarnas marknader i världen.
Ehandel har bett om att få ta del av kundökningen senaste året och Klarna har bett om att få återkomma.
Kända artister
Det blir exklusiva erbjudanden och rabatter och en pristävling. Man kan bland annat vinna "live-upplevelser med välkända ansikten från tidigare Klarna-kampanjer". Rapartisterna Asap Rocky och Snoop Dogg och popartisten och skådespelaren Lady Gaga, är några exempel på bolagets affischnamn de senaste åren.
Erbjudanden kommer dels vara tillgängliga via Klarna-appen och företagets hemsida, men också via e-handlares sajter.