Netflix fortsätter att gå en hård kamp för att behålla sina prenumeranter, men det ser inte så ljust ut i dagsläget. Enligt The Information, som hänvisar till analysfirman Antennas senaste siffror, flyr även de trogna kunderna streamingjätten.
De som haft tjänsten i mer än tre år ska nu utgöra 13 procent av uppsägningarna. Det är nästan tre gånger så mycket som i början av året, då de utgjorde 5 procent av uppsägningarna.
Netflix har tidigare flaggat för att man kan tappa runt två miljoner abonnenter innan juni.
Det har fått bolaget att dra i nödbromsen och strama åt organisationen. Enligt BBC har 150 anställda sagts upp från Netflix i USA.
De här förändringarna är främst affärsmässiga och handlar inte om individuella prestationer. Det gör det extra tufft eftersom ingen av oss vill säga adjö till fantastiska kollegor, säger en talesperson för Netflix.
Det har tidigare rapporterats om att Netflix planerar att lansera billigare abonnemang, men med tillhörande reklam istället. De ska också planera för att lansera livesänd underhållning.
LÄS ÄVEN: Netflix plan för att vinna tillbaka kunderna - här är nästa satsning