ANNONS

Klarna rullar ut videolösning – fysiska butiken flyttar in i mobilen

Klarna lanserar nu ytterligare en lösning utanför betalområdet
Klarna/Pressbild

Satsar pĂĄ personlig kundrĂĄdgivning via app.

ANNONS

Klarna är på tårna och pumpar ut pressmeddelanden med nyheter till media just nu. I dag var det dags igen.

David Sandström, global marknadschef på Klarna, visade upp en ny lösning som nu ska rullas ut. Det rör sig om en shoppingtjänst där butikspersonal kan använda videosamtal för att hjälpa e-handelskunder.

Mänsklig kontakt är en viktig del som online-shopping tidigare saknat och med hjälp av Virtual Shopping tar vi upplevelsen av personlig rådgivning, som man kan få i en fysisk butik, och återskapar den online, kommenterar David Sandström.

För handlaren innebär Virtual Shopping att personalen i den fysiska butiken kan dela med sig av sin expertis även utanför butiken. Genom att använda den nya Klarna Store-appen för handlare kan butikspersonal dela foton och demonstrera produkter direkt från butiken.

"Bygger kundrelationer"

Klarnas Virtual Shopping används redan av varumärken som Levi’s, Hugo Boss och fler än 300 andra varumärken. Nu gör Klarna sin Virtual Shopping-funktion tillgänglig för sina partners på samtliga 18 marknader.

Verktyget hjälper våra anslutna handlare världen över att skapa aktivitet på sina e-handelsplattformar och samtidigt bygga kundrelationer som varar, kommenterar David Sandström.

David Gustavsson
david@ehandel.se