ANNONS

Träningsjätten på nätet erövrar nytt land - “stabil tillväxt”

Emma Carlson, Head of Marketing

Omsatte runt 275 miljoner i fjol.

ANNONS

E-handlaren MM Sports, som i mitten på förra året bytte ägare, intar nu ett nytt land. Företaget expanderar nämligen till Finland med sin e-handel.

Efter att ha drivit e-handel i både Sverige, Norge och Danmark känns det fantastiskt att äntligen lansera vår e-handel i Finland och förstärka vår position i Norden, säger e-handelschefen Simon Nylander.

Företagets vd, Erik Sjöberg, flikar in:

Vi är väldigt stolta över att nu kunna presentera MM Sports i Finland. Vi har länge sett fram emot den här dagen, säger han.

LÄS ÄVEN: Verdane säljer MM Sports – bolaget värderas till 300 miljoner kronor

Ny ägare till MM Sports är riskkapitalbolaget CapMan med bas i Finland. Detta ska dock inte ligga till grund för satsningen, utan man berättar för Ehandel att en nordisk expansion funnits i planerna sedan en längre tid tillbaka.

Finns det några planer på att gå utanför Norden? Har ni siktet inställt på några speciella marknader efter Finland?

Inte i direkt närtid. Vi utvärderar löpande alla alternativ och potential för vår affär framåt, säger Emma Carlson, Head of Marketing på MM Sports, till Ehandel.

Hur går det för er i stort?

MM Sports är på en väldigt positiv tillväxtresa. Ett tydligt fokus och hårt arbete för att ta marknadsandelar har gett fina resultat. Stabil tillväxt på strax under 20 procent föregående år och ett ordentligt lönsamhetslyft. Just lönsamheten är prioritet för bolaget, säger Emma Carlson.

Med tanke på att bolaget omsatte nära 230 miljoner 2020 så borde alltså omsättningen för fjolåret ligga runt 275 miljoner kronor.

Vi har en stadig utveckling på alla marknader, konstaterar Emma Carlson.

MM Sports avslöjar samtidigt att e-handeln står för majoriteten av omsättningen. Bolaget har nämligen också 8 fysiska butiker i Sverige, utöver e-handel i de nordiska länderna.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se