Lagerhaus stärker nu upp styrelsen med två nya namn. Områden som man fokuserat på är e-handelskompetens och varumärkesbyggande.
På e-handelsområdet tar man in Eric Lundkvist som ska ha 20 års erfarenhet av e-handel. Han har jobbat på bolag som Miljonlotteriet, MQ, KVD och Mat.se.
Det är ett starkt och välvårdat varumärke som precis gjort en slags ny- och omstart och där det finns en oerhörd potential framåt. Jag hoppas kunna vara med och bidra med det jag kan i den fortsatta resan, kommenterar Eric Lundkvist sitt nya uppdrag.
"Få bli en del av detta Happy Place"
För att stärka upp på varumärkessidan så tar man in Charlotta Warnhammar, som under många år arbetat med strategisk och operativ kommunikation samt marknadsföring inom olika byråer. Just nu är hon dock Head of Brand på djursjukvårdsföretaget AniCura.
Jag ser fram emot att stötta Lagerhaus på den redan inslagna vägen och är superglad över att få bli en del av detta Happy Place, säger Charlotta Warnhammar.
Karl Malmström, styrelseordförande i Lagerhaus, är samtidigt mycket glad över styrelserekryteringarna.
Jag är så otroligt nöjd och längtar efter att få påbörja arbetet i den nya styrelsen. Med Erics e-handelserfarenhet såväl strategiskt som kommersiellt och operativt i kombination med Charlottas gedigna bakgrund inom varumärkesbyggnad ser jag att vi står mer än väl rustade för framtiden inom dessa två avgörande områden, säger han.