ANNONS

Det bubblar hos e-handlaren - trots miljonförlusten

Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom

"Finns ett uppdämt behov".

ANNONS

Bubbleroom svängde ihop ett riktigt starkt första kvartal. E-handlarens omsättning ökade med 30 procent från 71,5 till 93 miljoner kronor.

Första kvartalet för året levererar fortsatt stark och ökande tillväxt och tillika stärkt bruttomarginal, trots att kvartalet präglats av allmän oro samt ökade bränsle- och fraktkostnader till följd av det pågående kriget i Ukraina, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom i en kommentar.

Rörelseresultatet hamnade dock på rött i form av minus 4,4 miljoner. Men det var ändå en förbättring med en miljon mot samma kvartal förra året.

EBITDA resultatet förbättrades jämfört med föregående år och innebär att vi är lönsamma på EBITDA-nivå under den senaste 12-månadersperioden.

Bolaget har under perioden också flyttat en del av varuhanteringen till Zalandos lager- och logistiklösning för expansion på deras plattform, utanför Norden. Samtidigt ska byggnationen av det egna robotlagret och huvudkontoret gå som smort.

Dessa projekt kommer realiseras under innevarande år, och trots att vi kortsiktigt investerar i vår framtida affär, så lyckades vi stärka vårt underliggande resultat gentemot föregående år.

Och det är mycket möjligt att Bubbleroom har ett fint år framför sig. Segmentet festklänningar har nämligen exploderat den senaste tiden. Mycket tack vare en stark bröllopsyra.

Efter två års isolering, ser vi att det finns ett uppdämt behov att få visa sin kärlek till varandra inför sin familj och vänner. Vi är glada och stolta att så många kunder väljer våra kläder, för de finaste stunderna i livet, säger Ville Kangasmuukko Nordström.

Nils Lund
nils@ehandel.se