DHL klär om New Black, vars modebutik i Stockholm blir ombud för logistikjätten under två veckors tid. Ett pilotprojekt som ska ge DHL möjligheten att undersöka om butiker helt enkelt ska kunna fungera också som ombud.
Vi jobbar mycket med hitta nya möjligheter för vårt ombudsnätverk, detta pilotprojekt kommer ge oss värdefull information för att kunna utveckla vårt erbjudande ytterligare, säger Ari Bornstein, operativ chef för ombudsnätverket på DHL E-Commerce Solutions.
Men inte nog med det. De lanserar även en DHL-klädkollektion, i begränsad upplaga, som kommer att finnas tillgänglig både i butik och online. New Black-butiken kommer även att gå i DHL:s röda och gula skrud under perioden och premiären sker imorgon, torsdag.
Att erbjuda e-handlare som också har fysiska butiker chansen till ett nytt kundflöde samtidigt som våra kunder får hämta paket i en miljö som förhoppningsvis bidrar till en positiv köpupplevelse tror vi kan vara intressant för såväl e-handelskunder som butiksinnehavarare som primärt kanske inte alls funderat på att bli ett DHL-ombud, säger Ari Bornstein.
Och tongångarna är positiva hos New Black som, minst sagt, får vara en del av en något oväntad resa.
Att få chansen att jobba med ett så starkt varumärke som DHL och på samma gång erbjuda våra kunder en integrerad lösning gällande frakt i kombination med en ny spännande butiksdesign och en kollektion som går helt i linje med vad vi vill skapa, känns helt fantastiskt, säger medgrundaren Elias Mravec Gillberg.