Astrid Wild arbetar med kundinsikter och data i produktutvecklingen för att lösa sina kunders problem. I början var deras fokus endast pĂ„Â âsnygga outdoor klĂ€der för kvinnorâ men med data och insikter Ă€ndrades detta till âoutdoorklĂ€der för kvinnliga former med laserfokus pĂ„ passform och byxor i 42 olika storlekarâ. Astrid Wild har idag störst storleksutbud i Norden, och förmodligen Ă€ven i Europa inom deras kategori.
De tvÄ grundarna trÀffades inom ett inkubatorprogram dÀr de bÄda medverkade för att hitta en framtida affÀrspartner och affÀrsidé. Under ett par mÄnader inom ramarna för detta program fann de varandra, gjorde kundundersökning, bestÀmde sig för namn och affÀrsidé, byggde upp en kunddatabas och lyckades fÄ in ett mindre investmentkapital som finansierade de första tygbestÀllningarna. Sedan dess har de haft fullt fokus pÄ att lÄta kunderna vara med i alla beslut frÄn produktutveckling till leverans.
Medverkande: Maria Paulsson RönnbÀck
PodcastvÀrd: Jonny Rosengren
Producent:Â E-commerce Recruit