Stayhard, som säljer mode för yngre män, kommer snart att ta sitt sista andetag. Ellos Group, som äger det klassiska e-handelsvarumärket har beslutat att helt sonika lägga ner webbutiken den sista augusti i år.
Bolaget har inte den lönsamhet, positionering och målgrupp som krävs i Ellos Groups fortsatta utveckling, säger Hans Ohlsson, vd på Ellos Group, i ett pressmeddelande.
Ellos Group ska istället ägna sig helt åt att fokusera på sin största kundgrupp, som man beskriver som "kvinnan mitt i livet".
Vi ser stor potential att med innovation och kreativitet skapa än mer attraktiva, hållbara och breda erbjudanden inom mode och hem till vår kärnkund som vi har en historiskt lång relation till, en stark position och en tät dialog med. Det är mot denna bakgrund som vi har tagit det mycket tråkiga och svåra beslutet att avveckla Stayhard, säger Hans Ohlsson.
Stayhard, som grundades 2005, har 23 medarbetare och fackliga förhandlingar har avslutats. Ellos Group kommer att försöka erbjuda nya anställningar inom koncernen, till ett fåtal av de som berörs.
Ehandel söker Ellos Group