ANNONS

Rusning till Revolutionrace efter nya produkten: "Har jobbat hårt"

Revolutionrace grundare Pernilla och Niclas Nyrensten.

Breddar sortimentet med ny kategori.

ANNONS

Revolutionrace har gått från klarhet till klarhet den senaste tiden. Det snabbväxande friluftsbolaget släppte en ny kvartalsrapport för någon vecka sedan och kunde då visa upp sitt starkaste kvartal hittills.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace gör rekordhög vinst: "Vi har överlevererat"

Men e-handlaren ligger inte på latsidan för den sakens skull. Istället har man satsat på att bredda sitt sortiment med en helt ny produktkategori - nämligen ryggsäckar. Företaget har släppt sin allra första ryggsäcksmodell. Av allt att döma var det en efterlängtad lansering - den som går in på Revolutionrace sida kommer nämligen att märka att den redan är slut i en av de tre färgerna. Lanseringen ägde rum i fredags.

I företagets pressmeddelande om den nya produktkategorin är det Niclas Nyrensten, Creative Director och medgrundare på Revolutionrace, som får agera modell.

Vårt design-team i Borås har jobbat hårt för att överträffa våra kunders högt ställda förväntningar och vi ser fram emot responsen på vår första väska. Dessutom släpper vi ytterligare en väskmodell under 2022, säger han i en kommentar.

Pernilla Nyrensten, VD och medgrundare på Revolutionrace, är också glad över den nya satsningen.

Revolutionrace vill ta allemansrätten ut i världen och vi kommer alltid sträva efter att ta fram produkter som konsumenten och våra kunder saknar. Vi är underdogen inom friluftsbranschen, och genom att fokusera på våra kunder och göra riktigt kvalitativa produkter tillgängliga till ett grymt bra pris har vi ställt in siktet på att bli den främsta aktören inom branschen. Vår lansering av väskor är en naturlig del av den resan! Let the Revolution race continue!

LÄS ÄVEN: Priset för e-handlarnas egna varumärken - vad får det kosta?

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se