Adlibrisgruppen, som utöver nätbutiken Adlibris består av Mediafy, Campusbokhandeln och Odla.nu, meddelar idag sina siffror för helåret 2021. Det är ingen jätteökning man presenterar men både omsättning och resultat ska peka uppåt.
Den fortsatta tillväxten och resultatförbättringen är ett kvitto på att vårt kunderbjudande står sig starkt och att vi har en solid och väl fungerande verksamhet, säger Jonas Karlén, vd för Adlibrisgruppen, i samband med siffrorna.
Omsättningen steg med totalt 3 procent till 2 789 miljoner kronor. Detta samtidigt som rörelseresultatet (EBITA) förbättrades med 22 miljoner till totalt 72 miljoner kronor för 2021.
Vi har under året förbättrat vårt leveranserbjudande med fler och snabbare leveransalternativ och var en av mycket få e-handlare där kunder kunde beställa den 23 december och få paketet hem på julaftonsmorgon. Vi har fortsatt utveckla kundupplevelsen till att bli än mer relevant och inspirerande, ett arbete vi bara precis har påbörjat med stora möjligheter att förbättra ytterligare. Jag är stolt över våra medarbetare och det vi presterat under året, säger Jonas Karlén.