ANNONS

Foodora blir Danske Banks reklammakare – "nya kanaler"

Foodoras vd Niklas Östberg
Foodora/Press

"Vi växer både på bredden och tvären".

ANNONS

Foodora förknippas främst med matleveranser. Men sedan i fjol är last mile-aktören även en del av reklambranschen. Förra året startade bolaget en egen inhouse-byrå.

Foodora kallar sig sedan dess även för mediehus. Och detta mediehus ska hjälpa företag med annonsering. Och den senaste kunden är Danske Bank som vill nå en ny publik, med Foodoras hjälp. Det framgår av ett pressmeddelande.

Affärsupplägget går ut på att Foodora hjälper sina företagskunder med att ta fram annonskampanjer. Därefter visas annonserna i bland annat Foodora-appen.

Vi växer både på bredden och tvären och på kort tid utmanar vi flera olika aktörer. Att vara snabbfotade innebär att innovation även behöver hålla samma fart, det kan vi nu hjälpa andra bolag genom nya kommunikationskanaler, kommenterar Jens Högberg, Growth Director på Foodora Sverige, i ett pressmeddelande.

"Urban livsstil"

Han säger att Danske Bank med Foodoras byråhjälp kan nå en målgrupp med en "aktiv urban livsstil".

För att nå dem så måste vi utforska nya kanaler som exempelvis Foodora, kommenterar Anna Erman Ojde, kommunikationsdirektör på Danske Bank Sverige.

Foodora är en del av tyska last mile-jätten Delivery Hero med säte i Berlin. I dagsläget samarbetar man med 8 000 anslutna butiker och restauranger i Sverige, samt finns på totalt 200 platser runt om i landet.

David Gustavsson
david@ehandel.se