I morse kunde vi rapportera att Boozts omsättning nuddade vid 6 miljarder kronor under hela 2021. Utvecklingen sägs vara starkare än beräknat och man tillskriver bland annat tillväxten till ett starkt avslut på året. December ska ha levererat mer än förväntat, samtidigt som returerna minskade.
LÄS ÄVEN: Jubel hos Boozt – nuddar vid 6 miljarder: ”Överträffade förväntningarna”
Enligt Emma Holmberg, Communication Manager på Boozt, är det segmenten Kids, Home, Sport och Beauty som bidragit mest till den starka tillväxten.
Hur har ni påverkats av pandemin de senaste månaderna?
Vi anser inte att pandemin har haft någon betydande inverkan de senaste månaderna, eftersom restriktioner har blivit en vanlig del av allas vardag, säger Emma Holmberg till Ehandel.
Hur gick det med vinsten?
Vinstmarginalen var 7,6 procent under fjärde kvartalet och för helåret var den 5,9 procent, vilket är i den övre delen av våra förväntningar.
Hur ser målen ut för 2022?
Vi kommunicerar mer om vårt mål för 2022 den 10 februari. Just nu kan vi inte nämna något konkret mer än att vi räknar med att fortsätta ta marknadsandelar och samtidigt se en fortsatt positiv utveckling i och med övergången från offline till online shopping.