ANNONS

Marknadsplatsens raketrapport – fyrdubblar omsättningen

My Mall blickar tillbaka på ett framgångsrikt 2021
Privat/Skärmdump

Tar nu in flera miljoner i kapital.

ANNONS

Marknadsplatsen My Mall levererade en stark avslutning på 2021. Försäljningen raketökade med hela 468 procent, jämfört med helåret 2020. Omsättningen landade på 10,9 miljoner kronor – och slog omsättningsmålet med 8,8 procent. Det framgår av ett pressmeddelande.

Bra produkterbjudande och en tydligare positionering mot segmenten hem och fritid gav försäljningen ett ordentligt lyft andra halvåret, kommenterar vd:n Håkan Jonsson Bodvar.

My Mall är, enligt egen utsago, Sveriges snabbast växande marknadsplats just nu. De är nischade inom produkter för hemmet och fritidssysslor. Under 2021 tecknade man avtal med ytterligare 168 e-handlare och varumärken som nu syns med sina produkter på sajten. Bland nykomlingarna hittar vi bland annat Padelspecialisten och Ruza, framgår det.

Tar in mer pengar

Målet för 2022 är bland annat att öka omsättningen med uppåt 50 miljoner kronor. Samtidigt ska kundservicen och marknadsföringen vässas. Och bolaget har flera nya samarbeten på gång. För att finansiera alla dessa satsningar så tar My Mall även in 8 miljoner kronor i en nyemission. Befintliga aktieägare har hittills tecknat aktier för motsvarande strax över 70 procent av det totala emissionsbeloppet.

Nu finns möjlighet för ytterligare en till två nya investerare att teckna sig och vi ser gärna att de investerat i fler e-handlare tidigare, kommenterar Håkan Jonsson Bodvar.

David Gustavsson
david@ehandel.se